Colocation

De colocationdienst is een dienst waarbij de klant zijn eigen apparatuur zoals servers, firewalls, load-balancers plaatst in het data center van een service provider. Eens in het Online data center beschikt hij over rack -ruimte, toegang tot een hoog snelheids IP-netwerk, temperatuur- en vochtigheidscontrole, beveiligde elektriciteitsvoorziening en fysische toegangscontrole. De klant behoudt wel de volledige controle en beheer van z’n apparatuur.

Colocation bespaart een klant tijd en moeite in het bouwen en onderhouden van een eigen infrastructuur en ondersteunt alle activiteiten van de klant aan de beste voorwaarden.
"Verkrijg carrier-class connectiviteit, omgevingscontrole, UPS en andere opties aan een zeer aantrekkelijke prijs."
Hosting van materiaal

Het Online data center beschikt over alle noodzakelijke faciliteiten voor het housen van uw materiaal. Zo hebben wij een verhoogde antistatische vloer, geaarde 19” racks die afgesloten kunnen worden en een flexibele infrastructuur voor wat betreft cablering. Een UPS (Uninterruptible Power Supply) die geback-upt wordt door een Diesel generator, voorziet het data center van de nodige continuïteit in het leveren van elektrische stroom. Bovendien zorgen een temperatuur- en vochtigheidscontrole alsook branddetectie en -bestrijding voor een optimale omgeving van uw apparatuur. De toegang tot de site wordt streng gecontroleerd: alle ingangen zijn beveiligd met een badge-systeem en bezoekers worden begeleid tot in het data center.
Rechtstreekse aansluiting

Apparatuur die in het Online data-center wordt geïnstalleerd wordt rechtstreeks via een dedicated 100Mbps switched Ethernet port aangesloten op het Internet. Dankzij deze technologie wordt overbelasting van het netwerk vermeden. Online heeft VLAN's (Virtual LAN) geïmplementeerd om netwerken van klanten fysisch van elkaar te scheiden. Deze manier van implementatie verhoogt de veiligheid en biedt tevens een betere controle op de interne trafiek. Online controleert permanent de Cisco-infrastructuur zodat wij een maximale applicatie beschikbaarheid kunnen garanderen.
Internettoegang

Online heeft heel wat ervaring in huis als ISP (Internet Service Provider) en beheert al sinds het prille begin van het internet z’n eigen IP netwerk. Dit netwerk (AS6696) heeft verschillende hoge snelheidsverbindingen (STM-1 en DS3) naar Tier-1 IP-backbones alsook naar het Belgisch peering punt (BNIX) via een Gigabit Ethernet verbinding. Dit maakt het mogelijk dat klanten zowel een optimale nationale als internationale verbinding hebben naar het Internet. Via het eigen netwerk biedt Online verschillende mogelijkheden in gebruik van bandbreedte zoals vaste snelheden die al dan niet burstable zijn naar hogere snelheden. Indien gewenst wordt ook volume billing aangeboden. In dit model functioneert Online als leverancier die u factureert volgens het verbruikte volume Gigabytes of dataverkeer per maand.
Remote herstarten

Deze dienst geeft u de mogelijkheid uw apparatuur te herstarten indien dit niet meer mogelijk is via je software. De machine ondergaat een 'cold reboot’ waar de stroomtoevoer rechtstreeks uit en terug ingeschakeld wordt.
Secondary DNS

Domain Name Servers (DNS servers) bieden de noodzakelijke dienst : naam-naar-adres wijziging. Als onderneming hebt u de mogelijkheid om deze dienst (primaire DNS server) op uw eigen apparatuur te implementeren. De implementatie van een redundant systeem voor een volledige beschikbaarheid van deze dienst kan praktische problemen met zich meebrengen (extra machine, extra licentiekosten, etc ...). Online biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van een secundaire DNS dienst , zonder extra kosten. In dit geval zal de server van Online de noodzakelijke wijziging overnemen wanneer de primaire DNS voor welke reden ook niet meer actief is.
Back-up mail relay

Wegens onderhoudswerken kan het gebeuren dat uw mailserver niet werkt. Om te voorkomen dat e-mail verloren zou gaan, biedt Online aan colocatie klanten een gratis mail back-up systeem aan. Dit systeem bewaart alle e-mails gedurende de onbeschikbaarheid van uw mailserver. Dit gebeurt door een aantal toevoegingen die gemaakt moeten worden op het vlak van de records van de domeinnaam. Wanneer de mailserver vervolgens terug operationeel is worden alle mails doorgestuurd naar de geadresseerden. Zo beschikt u over een automatische back-up voor uw mailserver.
Klantenondersteuning

Alle Online klanten krijgen gratis toegang tot onze helpdesk. Dit kan telefonisch maar ook via het net bereikt worden via support@online.be .