• Home
  • >Blog
  • >Een levendige website is interessant voor uw bedrijf

Een levendige website is interessant voor uw bedrijf

U heeft ervoor gekozen om uw bedrijf online te zetten met een website. Online helpt haar klanten zo goed mogelijk om hun website up-to-date te houden. Maar, ook u kan ervoor zorgen dat uw website interessanter wordt. Hoe u dat doet? Door regelmatig relevante, actuele en informatieve inhoud te plaatsen. Het is de ideale manier om nieuwe abonnees te krijgen en uw bezoekers om te zetten naar klanten.

 

Waarom is het interessant om uw website levendig te houden?

Voor uw bedrijf is het essentieel om een website te hebben, maar een site die niet up-to-date gehouden wordt, heeft geen nut. Meer zelfs, Google geeft de voorkeur aan websites die ‘actief’ zijn, dat zijn websites waarop regelmatig nieuwe, actuele inhoud geplaatst wordt. Hierdoor worden zij hoger weergegeven dan pagina’s waar niets nieuws op verschijnt, deze laatste worden door Google zelfs aanzien als “dode” websites. U begrijpt dus hoogstwaarschijnlijk al het belang van regelmatig nieuwtjes te posten op uw online visitekaartje.

Wat zijn de voordelen voor uw bedrijf?

Een website die regelmatig nieuwe inhoud aanbiedt, stelt de bezoekers gerust. U geeft de indruk dat uw bedrijf mee is met zijn tijd en actief aanwezig is. Is er een verandering in uw zaak? Is er iemand nieuw aangenomen of heeft u een nieuwe dienst gelanceerd? Vertel het aan uw bezoekers. Uw natuurlijke ranking, SEO genaamd, zal alleen maar verbeteren en u verhoogt uw kansen om uw zaak te onderscheiden van de concurrenten die al maanden een minder actieve website hebben.

Val op, toon aan dat u een dynamisch bedrijf heeft. Nog beter, u trekt hiermee niet alleen nieuwe klanten aan, het is ook een fantastische manier om uw huidige klanten meer aan uw bedrijf te binden. Door hen op regelmatige basis op de hoogte te houden over uw bedrijf, zal u de kans verhogen dat ze u nogmaals een bezoekje komen brengen, of mond-tot-mond reclame maken door uw inhoud bijvoorbeeld te delen op de sociale media.

Hoe gaat u te werk? 

Allemaal goed en wel, maar hoe kan u dat nu toepassen op uw website?

  • Een specifieke pagina aanmaken

Om uw website op te fleuren, kan u een specifieke pagina aanmaken : « nieuws », « actualiteit », zo begrijpen de surfers ook meteen dat ze hier het laatste nieuws uit uw bedrijf of sector kunnen terugvinden

  • Link sociale media aan uw website

Aan de hand van een bepaalde software of een eenvoudige plug-in heeft u de mogelijkheid om automatisch uw publicaties op de sociale media zoals Facebook, Twitter of YouTube op uw website te plaatsen. Dat zorgt ervoor dat u regelmatig nieuwe inhoud heeft op uw site en u verhoogt het bereik van uw publicaties.

  • Maak een blog aan

Voeg een blog toe waarop u artikels kunt plaatsen waarin u praat over uw activiteitensector, uw nieuwe diensten,… U kunt hierop bijvoorbeeld ook content plaatsen over de nieuwe wetgeving omtrent uw activiteiten, nieuwe normen,…

 

Wat kan u vertellen?

Het kan zeker gebeuren dat u geen idee heeft van wat u qua actualiteit of inhoud moet posten. Nochtans, er bestaan ontelbaar veel gebieden die u kan behandelen en waarin u zich kan verdiepen.

  • Het bedrijfsleven

​Staat uw onderneming binnenkort op een beurs ? Heeft u een nieuw certificaat behaald dat u toelaat om nieuwe diensten aan te bieden ? Heeft u een nieuwe specialist aangenomen ? Aarzel niet om het te vermelden! Uw bedrijfsvideo, meningen van uw werknemers, de verjaardag van uw zaak … U heeft het maar uit te kiezen.

  • De mening van uw klanten

Zijn uw klanten onder de indruk van uw prestaties? Aarzel niet om aan hen te vragen een reactie achter te laten. Het zien van een getuigenis kan de doorslag geven bij iemand die twijfelt om uw diensten af te nemen. Zet er misschien ook een foto bij van uw klant, een video,…

  • Uw realisaties

Wees fier over uw werk. Publiceer op Instagram voorbeelden van uw laatste realisaties, praat over de vruchten die uw expertise afwerpen.

  • Speciale aanbiedingen

Er zijn belangrijke momenten in het jaar waarop u best communiceert over uw promoties, exclusieve aanbiedingen, kortingen,… Vergeet niet om deze te delen op uw internetsite.

  • Casestudies

U kan altijd een specifieke zaak van uw werk uitwerken. Presenteer de initiële problematiek van een klant (waarom kwam hij naar u?), maak nadien aan analyse (hoe heeft u dat aangepast?), en ten slotte, praat over uw oplossing (wat heeft u de klant aangeboden?). Hierdoor kunnen uw potentiële zien welke oplossingen u aanbiedt en hoe u op een persoonlijke manier omgaat met uw klanten.

Wat moet u onthouden?

Zoek inhoud die uw klanten aanspreekt en te maken heeft met uw bedrijf. Post op regelmatige basis en spreek ook prospecten aan.

Klant bij Online?

Heeft u nog vragen over het posten van nieuwe content op uw website ? Dan willen wij u daar een persoonlijk antwoord op geven. Aarzel niet om ons te contacteren en vergeet niet dat wij maandelijks opleidingen aanbieden om u te leren werken met uw website. Bent u klant bij ons en wilt u een opleiding bijwonen? Laat het ons weten door te mailen naar planning@online.be

13 Dec

Reactie toevoegen

To prevent automated spam submissions leave this field empty.